niedziela, 25 kwietnia 2010

SEMINARIA - Narzędzia biznesowe

      Seminaria są jednym z narzędzi biznesu. Biznes tak jak każda inna dziedzina wymaga nauki!

     Praktycy biznesu dzielą się swoimi doświadczeniami. Doświadczeniami, które często wykraczają poza tematy biznesowe i mogą mieć pozytywny wpływ na wprowadzanie harmonii do swojego życia.

      Czternaście lat temu, po raz pierwszy, poważnie zainteresowałem się seminariami biznesowymi prowadzonymi przez praktyków. Zacząłem jeździć na seminaria i przyznam szczerze, że nie miałem zbyt wielkiego przekonania co do wiedzy, którą  mogę uzyskać na tego typu szkoleniach. Studiowałem wcześniej na SGH w Warszawie Zarządzanie I Marketing i myślałem, że pozjadałem już wszystkie rozumy:) lub przynajmniej, że lepszej szkoły biznesu nie ma i nigdzie nie dostanę. A mój biznes kulał, ostro kulał, coraz bardziej kulał! Trzy lata permanentnego spadku w biznesie.
      Pierwsze seminarium, na które pojechałem odbyło się pod koniec lipca 1996 roku. Następne opuściłem, a potem przez 4 lata jeździłem regularnie i nie opuściłem ani jednego seminarium! A nawet potrafiłem być na 2 w miesiącu.
      Pierwsze pozytywne zmiany, które zaobserwowałem dotyczyły bezpośrednio relacji z samym sobą, kontrola emocji, radzenie ze stresem, asertywność... Potem relacje z otoczeniem, rozpoznawanie kiedy ktoś chce mną manipulować, zastraszać mnie podczas gdy to on boi się mnie...
      Kolejne zmiany przyszły już w następnym roku. Pozytywne zmiany!!! Wzrost obrotów własnej firmy o ponad 100%!!!
      To był dla mnie szok! Studia biznesowe, renomowana uczelnia, i ...
                        ... i gdyby nie te seminaria praktyków to pewnie bym zamykał firmę...
W ciągu pierwszego roku zarobiłem pieniądze na studiowanie w takich systemach przez następne 10 lat.

      Od tego momentu te seminaria stały się dla mnie PRIORYTETEM!!! Jeśli miałem wybierać wykłady na kolejnych studiach, które podiąłem w 1997 roku na UW (Finanse...), a seminarium... Seminarium prowadzone przez praktyków biznesu zdecydowanie wygrywało! NIE MOGŁEM SOBIE POZWOLIĆ NA OPUSZCZENIE SEMINARIUM!!! Jeden raz zaliczałem nawet egzamin w piątek (specjalnie umawiając się z profesorem) by w weekend być na seminarium. Tak! Dokładnie nie mogłem sobie pozwolić na opuszczenie praktycznej edukacji! Źródła wiedzy, które dawało mi wzrost w mojej firmie. Studiowanie na uczelniach mogło być tylko kaprysem, hobby - ale nie dawało PRAKTYCZNEJ WIEDZY.
      EFEKTY następnych lat utwierdziły mnie w tym przekonaniu. Przekonaniu, że biznesu należy uczyć się tylko i wyłącznie od praktyków!!! Nastepny rok kolejne 100%, następny rok kolejne 100%...
      W sumie w ciągu 4 lat podniosłem obroty swojej firmy 1000% - słownie TYSIĄC procent!!!
1000% wzorzec wzrostu w 5lat propagowany przez Briana Tracego został zrealizowany w 4 lata... Zanim usłyszałem o Brianie Tracy!!!

      Gdy startujecie w biznesie i chcecie odnieść sukces, podstawą jest poznanie drogi, która doprowadzi was do CELU. A na tej drodze jest potężna wiedza, bez której nie rozwiniecie prawdziwego potężnego biznesu. Biznesu, który może zmienić wasze życie. Najpierw trzeba  rozpocząć swoją edukacje, tak jak ja zrobiłem to w lipcu 1996 roku. Korzystać ze wszystkich możliwych narzędzi biznesowych, z całego systemu:

  • Seminaria
  • Konsultacje, Coaching... 
  • Książki
  • CD/DVD i materiały z Internetu....
Aby zmienić swoje życie na lepsze, trzeba zmienić siebie samego na lepsze!!!
Aby to uczynić trzeba wiedzieć: JAK!!!

Powodzenia!!! 

“...wznosząc się od dobra ku lepszemu... ” św. Ignacy Loyola (ĆD 315, 335)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz